22 Kasım 2007 Perşembe

pekmezli muffin



kaynana çatlatan tarifler etkinliği için ne yapsam diye düşünürken aklıma annemin ve kayınvalidemin ne tür şeyler yapabileceği geldi. Biliyorum ki onlar şeker hamuruyla, detaylarla uğraşamayacak kadar bıkmışlar mutfaktan. O zaman bende hem doğal hem de sağlıklı muffin yapayım dedim özellikle de çocuklar için çok faydalı olduğunu düşünüyorum çünkü Selim'in kahvaltısında ne varsa bu muffinlerde var çikolata hariç tabi...

malzemeler:


  • 3 yumurta

  • 3/4 su bardağı pekmez ( ben dut pekmezi kullandım )

  • 4 yemek kaşığı ahududu reçeli taneleriyle birlikte ( arzuya göre pekmez miktarı arttırılıp reçel konmayabilir )

  • 1 paket vanilya

  • 1 su bardağı labne peyniri

  • 8 kaşık un

  • 4 yemek kaşığı parça çikolata

  • 1 paket kabartma tozu

  • üzeri için kellogs k (sade )

  • pudra şekeri

  • çikolata sosu


malzemeleri verdiğm sıraya göre ekleyip çırptım ve muffin kağıtlarına 1 yemek kaşığı kadar doldurdum, üzerine kellogs lardan her tarafı kapanacak şekilde ekledim ve 10-15 dak. kadar pişirdim soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serpip servis yaptım fakat sonra ani bie tatlı krizi yaşayınca bir kısmınıda hazır çikolata sosuyla ve muzla süsleyip servise sundum. Çok ağır olmayan yumuşacık bir kek çıktı ortaya. Denemek isteyenlere şimdidedn afiyet olsun. Sevgiler...

Hiç yorum yok: