3 Aralık 2007 Pazartesi

balkabaklı cheesecake


Bu tarifi hürriyet gazetesi yazarı Arman Kırım'ın bir yazısından almıştım. Ben tarife birebir uymadım biraz yumuşak oldu sanırım fırın ısısı düşük geldi çünkü istediğim ve beklediğim kıvamda olmadı doğrusu ama yine lezzetliydi özellikle bir gün bekledikten sonra.


  • 1,5 su bardağı kepekli bisküvi

  • 3 çorba kaşığı şeker

  • 1 çay kaşığı tarçın

  • 1/4 bardak eritilmiş tereyağ

bu malzemeleri karıştırıp 23 cm.lik kalıba yerleştirdim ama daha küçük kalıp kullanın derim ben sonra;



  • 700 gr. krem peynir (ben labne kullandım )

  • 1/4 bardak şeker

  • 5 tatlı kaşığı un

  • 4 yumurta

  • 1 yumurta sarısı

  • 1 bardak balkabağı püresi

  • 1/2 bardak krema

  • 1 paket vanilya

  • 1 çay kaşığı rendelenmiş muskat (ben kullanmadım )

  • 1 tatlı kaşığı tarçın

  • 1 çay kaşığı zencefil

  • 1/2 çay kaşığı dövülmüş karanfil

fırını 175 dereceye getirdim ve bisküvili karışımı 5 dk. fırında tuttuktan sonra üstüne yukardaki malzemelerin karışımını döktüm ve 15 dakika sonra fırının derecesini 100'e getirip 1 saat 15 dk.da bu ısıda pişirdim bence 140 olmalıydı. servis yaparken krema ve ceviz kullandım.

Hiç yorum yok: