2 Ekim 2007 Salı

Tamam blogumu acabildim nihayet diyodum ki şimdide fotoğraf makinemde sorun çıktı.Malum ramazan bugünlerde misafirlerim var o yüzden fotoğralardaki pastaların tariflerini yazamadım.Bu akşamda misafirlerimiz vardı,onları gönderdim,oğluşumu uyuttum biraz dinlendim ve işte bu saat oldu.içtiğim türk kahvesinin de etkisiyle hiç uykum yok bari tarifleri yazayım dedim.Yandaki pasta Bursa'daki sevdiğim,ortak bişeyler paylaşabildiğim ender arkadaşlarımdan sevgili Meleğin oğlu için yaptığım pastaydı.Anlaşılacağı üzere 1.yaş günü pastası.
KEKİ İÇİN MALZEMELER
22 cm'lik kelepçe kalıp
6 yumurta
1 bardak şeker
1 paket vanilya
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
4 kaşık kakao
400 gr.eritilmiş küvertür
4 çorba kaşığı yoğurt
1 su bardağında 2 parmak az sıvıyağ
Bu tarifin aslını pastacı Burcu'dan almıştım ama kendi yorumumuda katmam lazım deyip bi takım değişiklikler yaptım.
yumurta şeker vanilya çırpılıyor,un kakao ve kabartma tozunu eleyerek ekliyoruz.En sonda erimiş çikolata yağ ve yoğurtu ekliyoruz ve mikserin ayarını düşürüyoruz bu kısımda mikser yerine manuel çalışsak daha iyi olur.Ben bu kekten 2 tane yaptım her birinin arasını 2 ye kesip 2 su bardağı süte 4 kaşık ahududu reçeli ekleyip her katı güzelce ıslattım ve 4 parçayı ayrı ayrı strece sarıp 1,5 gün sonra görüşmek üzere buzdolabına kaldırdım.
KREMASI İÇİN MALZEMELER

2 yemek kaşığı mısır nişastası
1su bardağı şeker
2 yemek kaşığı kakao
1paket krema
çeyrek su bardağı süt
göz kararı ve arzuya göre damla çikolata
2 yumurta
1 paket vanilya
1 fiske tuz
Bütün toz malzemeleri kaba alıp karıştırıyoruz,krema,süt,yumurtayı ekleyip iyice çırpıyoruz ve son olarak çiklotayı ekliyoruz.Kaynayınca ocaktan alıp kaseye boşaltaraktan 1 dk.boyunca telle çırpıyoruz.Dolapta dinlendikten sonra pastaya sürebilirz.
Kremayı keklerle birleştirdikten sonra 200gr.kremayı 300 gr.küvertürle(eritilmiş)karıştırıp pastamın dışını ganajladım.İyice donduktan sonra şeker hamuruyla kapladım.işte bu kadarrrr



Hiç yorum yok: