18 Ekim 2007 Perşembe

makarna günü


eşim makarnayı çok sevmez üniversitede kaldığı yurtta fazlasıyla bıktırmışlar. Ben de arada bir yapıyorum ama her defasında ceyrek paket yapsam yeter diyip yarım paket yapıyorum sonra 1 hafta makarna yemek zorunda kalıyoruz. Bugün yine makarna günümdeyim canım bol soslu makarna istiyor. Ben her türlü yerim ama eşiminde yemesi için fırında olması gerekiyor. Bende önce bi güzel sosladım e tabi her zaman ki gibi bolca yaptığım için 1 tabak tavuklu bolonez soslu ayırdım kalanıylada fırın makarna hazırladım. Bugünkü soslarım hazırdı üşendim doğrusu hazırlamaya zaten Selim de çekiştirip duruyordu onunla ilgilenmem için.


Bolonez Soslu Makarna


  • yarım paket makarna (ben 2 çeşidi karıştırdım )

  • Knorr makarna sosu

  • 2 parça tavuk göğsü

  • 1 çay kaşığı köri

1 kaşık sıvıyağ koyduğum tavaya ince uzun şeritler halinde kestiğim tavukları koyup kızartmadan pişirdim, sonra köriyi ve makarna sosunu da ekleyip 2,5 su bardağı suyla kaynattaktıktan sonra haşlanmış makarnaları ekledim.Tuz yok çünkü haşlarken eklemiştim.Bundan resimde ki gibi 1 tabak ayırdım sonra;


Fırın Makarna



  • yarım paket beşamel sos

  • 200 ml çiğ krema

  • 1 bardak süt

  • Rendelenmiş kaşar

Ayrı tavada sütle beşamel sosu hazırladım kaynamaya başlayınca kremayı ekledim ve üzerine yaymak için biraz ayırıp kalan makarnalarla kavuşturdum iyice sarmaş dolaş olsunlar diye karıştırdım ve borcama döktüm üstüne ayırdığım sosu sonrada kaşarı ekledim ve 200 derecede 15 dk. pişirdim. İtiraf etmeliyim ki fırın makarna diğerine göre daha süperdi ama Selim bolonez sosluyu sevdi.

1 yorum:

Berfin dedi ki...

Senacim yaptgin makarnalar cok guzel gorunuyor. Blirsin biz de cok makarna yeriz ailecek :)
ellerine saglik .. tariflerini dort gozle bekliorum.Firinda makarnayi kesin deneyecegim..